wtorek, 21 czerwca 2011

Złota Maggie - Ankieta Małgorzata Glinka - Mogentale

Co jakiś czas, na moim blogu, będą pojawiały się ankiety, na temat naszych złotek. Jako pierwszą prezentujemy Małgosię Glinkę, uważaną za najlepszą polską siatkarkę ostatnich lat. Dowiemy się, w jakich grała klubach, jakie nagrody są najcenniejsze, co pomogło jej osiągnąć cel, kto ją najbardziej wspierał i jakie było jej marzenie i czy się spełniło ;)

Maggie urodziła się 30.09.1978 r. w Warszawie

Przebieg kariery:

  • PolskaSkra Warszawa
  • Polska Dick Black La Festa Andrychów
  • Polska Augusto Kalisz
  • Włochy Metodo Infoplus Vicenza
  • Włochy  Asystel Novara
  • FrancjaRC Canes
  • Hiszpania Gruppo Murcia
  • TurcjaVakifBank Güneş Sigorta Türk Telekom Stambuł

Sukcesy reprezentacyjne

  • 1996- Bronze medal with cup.svg brązowy medal mistrzostw Europy juniorek (Ankara)
  • 2003- Gold medal with cup.svg mistrzostwo Europy (Ankara)
  • 2005- Gold medal with cup.svg mistrzostwo Europy (Zagrzeb)
  • 2008- awans z reprezentacją Polski na igrzyska olimpijskie w Pekinie



    Sukcesy klubowe
  • 1997 - Silver medal with cup.svg wicemistrzostwo Polski z zespołem Dick Black Andrychów
  • 1997 - Simple gold cup.svg Puchar Polski z zespołem Dick Black Andrychów
  • 1998 - Silver medal with cup.svg wicemistrzostwo Polski z zespołem Dick Black Andrychów
  • 1999 - Silver medal with cup.svg wicemistrzostwo Polski z zespołem Augusto Kalisz
  • 2001 - Simple gold cup.svg Superpuchar Włoch z zespołem Minetti Veneto Banca Vicenza
  • 2001 - Simple gold cup.svg Puchar Włoch z zespołem Minetti Veneto Banca Vicenza
  • 2001 - Simple gold cup.svg Puchar Konfederacji z Minetti Veneto Banca Vinceza
  • 2004 - Simple gold cup.svg Superpuchar Włoch z zespołem Asystel Novara
  • 2004 - Silver medal with cup.svg wicemistrzostwo Włoch z zespołem Asystel Novara
  • 2004 - Simple gold cup.svg Puchar Włoch z zespołem Asystel Novara
  • 2005 - Silver medal with cup.svg 2 miejsce w Lidze Mistrzyń z zespołem Asystel Novara (Teneryfa)
  • 2005 - 4 miejsce w Pucharze Wielkich Mistrzyń (Tokio, Nagoya)
  • 2006 - Silver medal with cup.svg 2 miejsce w Lidze Mistrzyń z zespołem RC Cannes (Cannes)
  • 2007 - Simple gold cup.svg Puchar Królowej z zespołem Gruppo 2002 Murcia
  • 2007 - Simple gold cup.svg Puchar Top Teams Cup z Gruppo 2002 Murcia
  • 2007 - Gold medal with cup.svg mistrzostwo Hiszpanii z Grupo 2002 Murcia
  • 2007 - Simple gold cup.svg Superpuchar Hiszpanii z Gruppo Murcia 2002
  • 2008 - 4 miejsce w Lidze Mistrzyń z Grupo 2002 Murcia
  • 2008 - Gold medal with cup.svg mistrzostwo Hiszpanii z Gruppo 2002 Murcia
  • 2011 - Gold medal with cup.svg I miejsce w Lidze Mistrzyń z VakifBank Güneş Sigorta Türk Telekom Stambuł


    Małgosia twierdzi, że najważniejszą nagrodą była dla niej
        2010 - MVP II Memoriału Agaty Mróz - Olszewskiej - to była moja przyjaciółka, zawsze chciałam zrobić dla niej jak najwięcej.


    "Ligę mistrzyń wygrałam, dzięki mojej rodzinie, i córeczce Michaell, to, że urodziłam córkę, pozwoliło mi spełnić swoje marzenia, wygrałam Finale Four.



    Sylwetka Gosi :
    Numer w Klubie: 7
    Wzrost 191 cm
    Masa ciała 84  kg
    Pozycja przyjmująca, atakująca
    Zasięg w ataku 320
    Zasięg w bloku 303 cm



    Ciekawostki:


    - w półfinale mistrzostw Europy 2003 Glinka zdobywała przeciwko Niemkom 40 punktów, czego nie dokonała jeszcze żadna inna polska siatkarka

    - mężem Małgorzaty Glinki jest włoski siatkarz – Roberto Mogentale

    - w młodości Małgorzata Glinka próbowała swoich sił w lekkie atletyce, a konkretnie w skoku wzwyż

    -Glinka została ambasadorem kampanii „Daj szansę swojemu dziecku. Nie daj szansy AIDS” propagującej badania kobiet w ciąży na obecność wirusa HIV

    -
    Prezes Atomu Trefla, chciał mieć Gosię w swojej drużynie, ostatecznie Maggie została w Stambule

    - Karierę reprezentacyjną zawiesiła w 2008 r. po Igrzyskach Olimpijskich.- Czekam na Igrzyska z niecierpliwością. - Nie myślę na razie o tym, co będę robiła potem. Mówię stop tylko reprezentacji, z siatkówką klubową się nie rozstaję – powiedziała siatkarka. Ostatecznie do kadry wróciła jednak na Mistrzostwa Świata w Japonii 2010 r.

    - Dla koleżanek z reprezentacji jest autorytetem.

    -Jest duszą towarzystwa, i potrafi każdego rozbawić w każdej sytuacji, ma mnóstwo szalonych pomysłów chętnie pomaga koleżankom z drużyny.








A już niedługo poznamy stan zdrowia Kasi Skowrońskiej, motto Mileny Rosner, ulubioną książkę Asi Kaczor, dowiemy się  jak spędza wolny czas królowa Jagieło oraz ciekawostki o wielu, wielu innych siatkarkach .:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz